LAGI-LAGI KEJE

Salam to all..

So hari ini abis laa smggu lg yg memenatkn.. ahad baru ni dh laa cuti (besday agung), isnin plak gie beli beskal baru nk masuk plant pastue slase cuti lg (ganu menang sukma beb).. cuti mmg laa best tp schedule job mmgu nie tersgt laa byk sbb last week ade shutdown kt plant (next week shutdown lg), so nk kna cover dlm mase 2 hari sgt laa meletihkn.. bygkn job utk 2 mggu compress jd 2 hari.. dh laa byk panjat2.. huhu.. dgn keadaan pizikal aku ni ditambah plak ngn kegayatan tpt tinggi tue, mmg laa mensusahkn diri ini sket.. nway, hepi laa jgk at last sbb kol 4 td siap jgk suma..

dh 2 mggu dlm plant, dpt laa sket2 mensesuaikn diri ngn keadaan kt dlm tue.. ngn panas nye, pnat nye, bau nye, suma ade laa (baru tau sshnye bapak aku cari duit).. skang just dlm proses nk knal equipment ngn kat mane tpt bende alah tue duduk.. ngn org2 sekeliling pon dh bley masuk (paling penting bile di tpt baru).. suma jln ngn lancar laa skang.. engineer petronas pon dh start tanye pndpt aku, rase cam best laa plak.. hahaha.. weh, jgnlaa riak!! nnt Tuhan tarik baru tau..

pg td plak time nk gie minum, jmpe laa ngn cik ramli.. duk sbrg jln ngn umah aku ni.. x sangka dia pn keje kt dlm.. pastue lps jmpe dia, jmpe plak ngn org kt taman aku ni plak.. dia duk sebaris je ngn umah aku.. tp almaklum laa aku ni kan 'anak dara' duk b'kurung je dlm umah.. mane laa pnah jmpe.. borak2 ngn dia baru laa tau ramai rupenye org kt taman ni keje tpt sama.. aiseh, ape daa aku ni..

nway, tu je laa perjlnn keje for dis week.. byk blaja bende baru, pengalaman baru, suasana baru, pemikiran baru, beskal baru, tayar baru, kg baru, bdr cheneh baru, byk laa baru.. suma tue pon utk mematangkan diri ini yg cam bdk2 lg nie.. haha.. till then..

0 org telah mengomen..:

Newer Post Older Post Home