KEJE

Salam again to all...

Since ramai sgt kengkawan nk tau latest update psl ape aku buat skang, so aku cite laa sket kt sini.. Alhamdulillah aku dh pon start keje 1 April 2008 yg lps.. dh sthn aku grad n this time baru btol2 keje.. sblm nie aku tanam anggur kt umah dr bln Mei-Ogos 2007.. nk kata jd penanam anggur sepenuh masa tue tak laa kot.. ade laa jgk keje aku buat.. aku gi tolong Har install network ngn wat maintenance PC kt hospital kemaman.. pastue jd driver tetap mak aku.. gie interview sana sini n last blk lepak je kt umah.. tgk kwn2 suma dh dpt keje.. risau, sedey, keciwa, tertekan suma ade.. bese laa suma org duk push kita je kan.. cam x phm hati kita..

so, dh duk kt umah nie, slalu laa lepak2 ngn geng2 lame zaman skola rndh dulu.. besenye takde org lain laa.. apek, lime, aboo.. diorg syorkn aku amik kos kat ruane-TATI.. sok nye grk la 4 org gie sana.. tanye pnye tanye ade interview tak lame lg.. dh hanta ape2 yg patut.. pastu gie laa interbiu sorg2 (apek tak jd plak lps dh dpt keje).. at last lps dh tggu dr kol 10 pg smpi 6 ptg, baru tau yg 10 tpt kosong tue dh ade org pon (pakai kabel daa).. keciwa lg.. then en. faizal org TATI tue srh aku gie amik kt PUSPATRI johor..

then aku ajak laa kerel gie sana skali ngn aku.. asalnye aku nk amik NDTI.. skali gie sana tgk list utk 2nd day je dh 180++.. dlm hati dh bley agak tak dpt.. kerel masuk utk SHO, pon ramai jgk.. so dia pon tak konpem.. sbb dh lame sgt muka aku menunggu kt dpn tue, akak tue srh kitorg try utk painting plak.. kerel dpt, aku tak dpt.. keciwa lg.. then bro tue srh aku amik vibration mgt.. terus dpt sbb takde org sgt nk amik.. at last, dpt jgk.. 1 September 2007 aku masuk sana.. so 4 bln aku kat pasir gudang n smbg 2 bln praktikal kt AFCM kt sri damansara.. tue laa ramai igt aku keje kt KL.. yg sbnanye aku prak je kat sana..

mase aku nk masuk puspatri, time tue laa aku dpt offer dr PLUS, VADS ngn Petronas.. huhu.. time nk keje dulu tanak bg.. time dh dpt bende lain suma pakat nk amik plak.. camtu laa adat resam dunia nie kot.. dh abis prak ngn AFCM, aku blk aa ngundi dulu utk B* (undi rahsia beb, BA ke BN aa??).. esoknye aku pon start keje ngn Gatech Eng kt kemaman.. tp berthn utk 2 mggu je.. reason?? ntah laa.. smpn sendiri je laa.. time tu si zahir ajak join ngn dia wat bisnes.. aku dh setuju tp sbb bisnes tue baru n blom start lg, so duk ilek2 jgk laa kt umah kirenye..

kursus dh gie.. cert dh ade.. tp blk umah nganggur lg.. skali lg kna tekan ngn org keliling.. rase tension yg amat dh time tue.. tatau nk ngadu kt sape lg.. hahaha.. cam org putus cinta je.. duk umah perabih beras org tua je.. hutang org 1000 tak byr lg.. keje takde, camne nk bayar.. duk umah aku cari keje online je.. malas dh nk jln2.. duit pon takde.. satu hari terchatting aa ngn sorg akak nie.. kebetulan dia nie one of manager kt sebuah hotel kt PD.. dia pon cntct laa kwn2 dia kot2 ade keje kosong.. skali ade laa plak.. aku pon konpem kn laa nk gie interbiu kt KL.. dlm duk ready tue, dpt laa plak offer dr bos aku yg skang nie.. dh berbelah bagi time tue.. tp aku gie jgk laa KL utk interbiu.. skali dpt plak yg tue.. lg la pening..

pk pnye pk.. aku pon decide utk keje kat paka (yg skang nie laa) as a CBM engineer (kalu nk tau psl keje aku, korg cari kt google ke yahoo ke 'condition based monitoring').. dkt ngn umah pon satu, pastue aku dpt wat vibration yg aku blaja kt puspatri tue.. kebetulan bos plak minat ngn radio, dh guna blk degree aku dulu.. tak sia2 laa suma tue.. aku pon hepi dpt mkn kt umah ari2.. save budget.. hutang pon dh abis byr.. alhamdulillah, skang dh rase ok laa sket.. nk kata gaji besar, tak besar sgt cuma ok laa utk duk kt umah nie.. n last week opis dh pindah ke dungun plak.. jauh sket aa dr umah tp still ok laa..

so tue laa sket sbyk psl keje aku skang nie.. nk cite detail, meh kita borak kt kedai laa.. bley nge'teh'.. dlm mase2 nie, byk aku blaja dr kehidupan sbnanye.. rezki tue suma dtg dr Tuhan.. bagus sgt ke kita nie kalu ade degree? kalu Tuhan kata blom smpi mase kita, mmmg tak smpilaa.. yg penting kita jgn cpt putus asa.. dlm kehidupan ari nie, satu bende yg kita kena igt.. IT'S NOT ABOUT WHO WE ARE, BUT WHO WE KNOW (amik dr bos afcm nie).. so skang kna start laa contact blk kwn2 lame kita tue.. bkn ape, ari nie mayb kita tak contact dia tp satu hari mungkin kita perlukan dia.. so ape yg korg akan expect time tue?? lu pk laa sndiri bak kata nabil raja lawak tue..

0 org telah mengomen..:

Newer Post Older Post Home