DATANG DAN PERGI

Salam to all..

Ari ni start mggu ke-7 aku keje.. smpi je, opis gulap gulita.. rupenye baru lps blackout.. mayb sbb "trip" kot.. once dh on blk, ade byk lampu dh takle pakai.. mayb lampu tue dh smpi mase utk takle pakai or mayb jgk sbb trip tadi.. pg td plak dpt msg dr acai ngn maddin, acai's mom (macik yah) baru je meninggal kol 1.15 pg td (11/5/08) kt HKL.. marilah kita same2 mensedekahkn al-Fatihah utk arwah.. smoga roh beliau dicucuri rahmat dan diletakkan di kalangan org2 yg beriman..

Begitulah kehidupan kita kat dunia nie.. ada yg dtg n ade jgk yg pegi.. cam lampu td laa, takde nye lampu yg bley thn smpi bile2, akan smpi jgk mase dia akan padam.. manusia ni lebih2 lg laa.. tatau lg bile turn kita plak kan.. hrp2 bile smpi turn kita nnt, kita dh btol2 bersedia utk hadapi suma tue.. bkn pada masa tgh bersuka ria tak igt kt DIA.. bkn pada mase kita tgh melakukan dosa..

Pg td mase aku tgh cek2 emel, ade laa emel dr sorg shbt nie psl sorg ustaz dicabut nyawanya ketika dia sedang memberi kuliah/ceramah agama.. aku uploadkn video skali utk kita share same2 camne manusia menghadapi kematian nie..



Aku pon sbnanye baru je blk dr KB.. last week blk Batu Pahat.. tgk atuk ngn nenek2 aku suma pon dh tak larat.. cm timbul keinsafan aa plak bile tgk org2 tua nie.. tp dlm dunia ari nie, yg tua tak semestinya pegi dulu n yg muda blom tentu dpt merasa hari tua.. 2 3 menjak nie kpale slalu duk pk psl nie.. ye aa, aku nie dh laa huha huha camnie.. kalu tetiba je dtg 'mase' aku, camne aa keadaan aku pada masa tue.. isk..

Cam berceramah laa plak kan.. kalu nk kira sape laa aku ni kan nk ckp bende2 camnie.. nnt org kata diri sndiri pon tak btol, ade hati nk ajar org plak.. tp aku igt pesan senior2 mase zaman skola dulu.. "dgr ape yg org ckp, bkn tgk siapa yg b'ckp".. aku ckp suma ni utk diri aku jgk.. moga2 aku tak lupa.. kdg2 kita bley bergumbira, kdg2 kita bley berhibur, kdg2 kita bley mem'blog' tp igt aa yg MATI itu pasti n bley dtg bile2 mase pon kt kita.. amik iktibar, amal n smpi kn..

*to acai n family.. takziah diucapkan.. hrp dpt bersabar menghadapi dugaan yg berat nie..

*to kwn2 puspatri..zaidi harjo @ hantu raya dh slmt pulang ke rahmatullah

0 org telah mengomen..:

Newer Post Older Post Home