TARAWIH

Salam to all..

Huhu.. masuk smlm dh 2 hr aku tak gie solat tarawih utk bln pose kali ni.. smlm mkn pnye aa byk smpi tak larat nk gie surau.. pd hal b4 this takde laa melantak byk sgt.. 2 hari lps plak akibat kepenatan yg teramat, aku miss for the 1st time.. awal2 pose ari tue dh azam thn nie nk wat penuh 30 hari..

Btol laa ape yg Nabi takutkn sgt..
  1. besar perut (kuat mkn laa ni)
  2. kuat tido
  3. malas
  4. lemah keyakinan
nmpk cam ade je sifat2 tue kt aku.. adeh laa.. patut laa Nabi kita takut sgt.. rupanye bile ade sifat2 ni, kita ni mula laa berat sket nk beramal.. cth cam smlm laa kan.. mkn byk pnye hal, then jd malas, bile dh malas tue tido je laa kt umah walhal surau tue 500 meter pon tak smpi dr rumah nie.. huhu..

tp mmg ramadhan nie menguji tahap keimanan kita.. kalu OK, pose pon senang je, tarawih pon takde masalah, mlm bley bgn tahajud lg.. kalu tak brp ok tue, ari2 rase nk berbuka je, terawih awal2 je smgt n then terus tak gie, mlm mmg tak bgn lgsg laa.. tak kire ngn tadarus ngan zakat nye lg..

tp kalu nk ikutkan, bab tarawih ni bley tgk kat mane2 pon.. awal ramdhan smpi kt luar org nk tarawih.. yg tak pernah tgk tiba2 je ade.. tp bagus laa jgk kan, at least ade laa niat tue.. n then masuk separuh ramdhan, tggl laa brp kerat je.. ni takde laa nk ckp kt org lain, aku pon camtue jgk.. peringatan utk diri sendiri laa..


mak pon ade ckp, aku time blaja ngn skang nie jauh sgt bezanya.. aku pon perasan.. dulu skolah, aku laa bdk nasyid, bdk surau, bdk hafazan.. kalu bln pose nie, slalu duk berlumba ngn kuntak nk khatam quran.. skang nie, yg malas tue suma aku.. huhu.. ape laa nk jd ni..

moga2 saat ini dan seterusnya lebih baik dr masa yg telah lps.. till then..

1 org telah mengomen..:

bagus arr muhasabah diri sendiri mg ni yen...haha..:P

September 15, 2008 at 1:39 PM  

Newer Post Older Post Home